Bituumenrullmaterjal

Bituumenrullmaterjal, katusematerjal,

Bituumenrullmaterjal on bituumenist või bituumenist ja täiteainest valmistatud rullmaterjal, mis sisaldab tugikangast. Kasutatakse põhiliselt hüdroisolatsioonitöödel.

 

Bituumenrullmaterjale iseloomustavad näitajad

Bituumenrullmaterjal ehk sbs bituumenrullmaterjal ehk app bituumenrullmaterjal ehk sbs ehk app.

  1. Modifitseeritud bituumen. Meil kasutatavaid bituumenrullmaterjale toodetakse kahte erinevat sorti bituumenist – SBS polümeeridega modifitseeritud bituumenist ja APP polümeeridega modifitseeritud bituumenist.
  2. Materjali nimetus. Bituumenrullmaterjali toodavad erinevad tehased ja erinevatel tehastel on erinevad materjalide nimetused. Näiteks Katepal Arctic K-PS 170/5000 ja Technoelast K-PS 170/5000, kus Katepal Arctic ja Technoelast näitavad antud tehase antud toote sarja, K-PS näitab millises katuse kihis on soovitav materjali kasutada ja kas materjal on puistega või ilma puisteta (antud näite juures on tegemist pealmiseks kattekihiks mõeldud kildkivi puistega materjaliga), 170 näitab bituumenrullmaterjali sees oleva tugikanga 1 m2 kaalu grammides ja 5000 näitab bituumenrullmaterjali 1 m2 kaalu grammides.
  3. Bituumenrullmaterjali kaal pinnaühiku kohta kg/m2. Tavalistel hüdroisolatsioonitöödel kasutatavate materjalide kaalud jäävad 2 kuni 6 kg/m2 vahele.
  4. Tugikangas ehk alus. Bituumenrullmaterjale toodetakse polüester tugikangaga või klaaskiud tugikangaga. Tavaliste materjalide tugikangaste kaalud jäävad 50 kuni 250 g/m2 vahele.
  5. Materjali paksus. Materjali paksus sõltub materjali 1 m2 kaalust ja materjali valmistamiseks kasutatavast täiteainest. 1 m2 pinnakaaluga materjalid võivad olla erineva paksusega. Tavaliselt kasutatavate bituumenrullmaterjali paksused jäävad 2 kuni 5 mm vahele.
  6. Kaitsekate. Bituumenrullmaterjalil on alumine kaitsekate ja pealmine kaitsekate. Alumiseks kaitsekatteks on õhuke kile, mis takistab rullmaterjali transpordiasendis materjali kokkusulamist. Pealmine kaitsekate kaitseb materjali ultraviolettkiirguse ja mehhaaniliste vigastuste eest.
  7. Rulli kaal. Bituumenrullmaterjali tarnitakse rullides. Rulli laius on tavaliselt 1 m. Rulli pikkus on muutuva suurusega ja sõltub bituumenrullmaterjali 1 m2 kaalust. Ühe rulli pikkus valitakse nii, et rulli kaal ei ületaks 50 kg. Enimlevinud bituumenrullmaterjali pikkuseks ühes rullis on 10 m. Kuid on ka 5, 7, 8, 10, 12, 15, 20 m pikkuseid rulle.
  8. Katkevusvenivus. Katkevusvenivus on väikseim jõud, mille juures materjal puruneb. Bituumenrullmaterjali pikisuunaline katkevusvenivus on tavaliselt suurem kui ristisuunaline. Mõõdetakse kg, N/m.
  9. Eriomane venivus. Eriomane venivus on vähim suurus, mida bituumenrullmaterjal venib, enne kui katkeb. Mõõdetakse %.
  10. Külmapainduvus. Külmapainduvus näitab, millise minimaalse temperatuuri juures painutades ümber 30 mm läbimõõduga šablooni ei tekki bituumenmaterjalis mõrasid. Tavaliselt jääb külmapainduvus temperatuuride 0 kuni -30 kraadi C vahele.
  11. Vastupidavus kuumusele. SBS bituumenmaterjalide vastupidavus kuumusele sõltub materjalist ja on kuni 100 kraadi C. APP materjalidel kuni 120 kraadi C.
  12. Pakend. Bituumenrullmaterjale pakendatakse umbes 50 kg raskuste rullidena kaubaalusele. Üks alus koos materjaliga kaalub umbes 1 tonn.
  13. Paigaldamine. Bituumenrullmaterjalidel on erinevad paigaldamisviisis – naelutamine, liimimine, keevitamine gaasi leegi või kuumaõhu puhuriga.

Loe veel:

Tartu Kaubamaja katuse paigaldus

Tartu kohtumaja katuse rekonstrueerimine

SBA tootmis- ja büroohoone SBS lamekatus

Sepa äri- ja kaubanduskeskuse lamekatuse ehitus

Tartu ringtee Võru tänava viadukti hüdro

Tehvandi laskesuusastaadioni lamekatusetööd

Tartu Vene Lütsiumi lamekatuste remont

Eesti Maaülikooli metsamaja D-korpuse katused

A.Le Qoc AS logistikakeskuse lamekatuse ehitus

Tartu Tervishoiu Kõrgkooli lamekatusetööd

Papiniidu silla hüdroisolatsioon Pärnumaal

Ida-Viru Kutsahariduskeskuse katusetööd

Evari kodulehe esileht

OÜ Evari Ehitus – bituumenrullmaterjal